הסוגיא שלהלן מיוחדת ושונה בעריכתה מסוגיות רבות בש"ס בכך שהיא משלבת באופן הרמוני שיח הלכתי עם שיח אגדתי. השיעור מבקש להתבונן בזיקה ובקשרי הגומלין בין הסוגיא ההלכתית של הוא ללמוד ובנו ללמוד – מי קודם? לבין הסיפור שפורץ מתוכה על אודות התנין בבית מדרשו של אביי.
הגמרא מביאה את שיטת ר' יהודה , שאם בנו בעל כישורי למידה גבוהים יותר , "בנו קודמו" במצוות תלמוד תורה. רב אחא בר יעקב נהג כך בתחילה ,אולם כשגילה שבנו אינו בקיא בתלמודו הלך הוא ללמוד. על המעשה שארע כשהלך ללמוד ותרומתו להבנת הסוגיא ייסוב העיון שלנו.