ברוכים הבאים לאתר החדש של לב לדעת!
האתר בתקופת הרצה וחלק מהתכנים עדין נמצאים רק באתר הישן, מוזמנים לבקר גם שם
לאתר הישן
לסרטון הדרכה באתר החדש
חיפוש מתקדם
כל הסוגים
חיפוש בכל האתר
חומרי הוראה למורים
כל חומרי הוראה למורים
- מערכי שיעור
- חלופות בהערכה
- סרטים
חדר מורים
כל חדר מורים
- לומדים ביחד
- כלים בהוראה
- קהילת מורים
ספריה
כל ספריה
- מאמרים
- בין השורות
- בלוג
- ערוץ לב לדעת
מאמרים-על-הוראה-לפי-גיל
כל מאמרים
מאמרים על הוראה לפי גיל
- גן
- חטיבת ביניים
- יסודי
- תיכון
הוראה מגוונת
- אמנות
- כתיבה יוצרת
- למידה יצירתית
- מוזיקה ותנועה
- קולנוע
- שאילת שאלות
- שילוב סרטים בכיתה
הערכה
- הליכות למידה
- חלופות בהערכה
- מחוון
- משימות כישורי חשיבה
- עבודות יצירתיות
- שיקוף
- תעודות
למידה משמעותית
- המורה המשמעותי
- לימוד דיאלוגי
- על למידה משמעותית
מרחב בית הספר
- בית ספר מצמיח
- למידה בטבע
- מרחבי למידה
- עבודת צוות
- על לימוד תורה
-- לימוד תורה
-- עבודה רוחנית
-- על לימוד תורה
תשפא
כל בלוג
תשפ"א
תש"פ
תשע"ג
תשע"ד
תשע"ה
תשע"ו
תשע"ז
תשע"ח
תשע"ט
כל הכותבים
כל הכותבים
- matan
- נועם עיטם
- מתניה מאלי
- parallax
- ורד ליפשיץ
- צחי כהן
- איתיאל גולד
- שרית שוסהיים
- עפרה ליפשיץ
- רעות ברוש
- משה וינשטוק
- הרב אורי ליפשיץ
- דר משה וינשטוק
- רבקה מרים
- חנה גודינגר (דרייפוס)
- דר שלמה בן אליהו
על-ההוראה
כל לומדים ביחד
על ההוראה
הרחבת דרכי הוראה
- כנפי רוח
- לומדים גם בעיניים
מעגל השנה
- מדרשיר
- נפגשים ביחד- זרעונים
גיל
כל הגילאים
גן
- חובה
יסודי
- יסודי
- כיתה
- א
- ב
- ג
- ד
- ה
- ו
חטיבה
- חטיבה
- ז
- ח
- ט
תיכון
- י
- יא
- יב
מקצוע
כל המקצועות
יחידת לימוד
כל יחידות לימוד
נושא
כל הנושאים
חפש
התחברות / הרשמה
גן
יסודי
חטיבה
תיכון
חומרי הוראה למורים
מערכי שיעור
חלופות בהערכה
סרטים
חדר מורים
לומדים ביחד
כלים בהוראה
קהילת מורים
השתלמויות
השתלמויות בית ספריות
השתלמויות מיוחדות
השתלמות מקוונות
קהילות מקצועיות
שאלות ותשובות
ספריה
מאמרים
בין השורות
בלוג
ערוץ לב לדעת
סינונים פעילים:
ניקוי כל הסינונים
הכוח לשנות
נמצאו:
11
0
0
תוצאות
חלופה בהערכה
הכוח לשנות- עבודת סיכום
הכוח לשנות
עבודה לסיכום פרק האגדה 'הכוח לשנות'. בעבודה שאלות עומק ומשימות כתיבה ויצירה, על-בסיס האגדות שנלמדו.
אגדה
זיהוי רעיון ומסר
שינוי
מערך שיעור
‘מי רוצה להשתנות ?’ – משחק לסיכום הפרק הכוח לשנות
הכוח לשנות
משחק אינטראקטיבי בסגנון 'מי רוצה להיות מיליונר ?' לסיכום היחידה
מערך שיעור
כריכה לספרון ביחידת אגדה
הכוח לשנות
הבעת רעיון מרכזי ביחידה דרך יצירת דימוי חזותי. לעבודה זו יש להקדים דיון בכיתה אודות הדרך בה כריכה של ספר יכולה להביט את תמצית הסיפור ולעורר בקורא ציפיות לקריאתו.
מערך שיעור
רבי עקיבא – הכח לשנות – שיעור פתיחה
הכוח לשנות
בשיעור זה נעסוק ביכולת של אדם להשתנות, נשאל- מהם הכלים שאדם צריך בשביל להצליח לעשות שינוי? ונראה כיצד זה בא לידי ביטוי בסיפורו של רבי עקיבא.
ציר השעור
לב השיעור
איך משתנים?
פתיחה
קבוצות- כתבות
מפגש
השוואה בין התשובות- האם הדרך לשינוי זהה?
התבוננות
השינוי של רבי עקיבא
הפנמה
זוגות- השינוי אצלנו
אסיף
הדרך לשינוי
אומץ
כוח רצון
מידות
שינויים
מערך שיעור
אלישע בן אבויה
הכוח לשנות
האם תמיד אפשר לתקן? עיון בדמותו של אלישע בן אבויה
ציר השעור
לב השיעור
האם תמיד אפשר לתקן? עיון בדמותו של אלישע בן אבויה
פתיחה
דיו כתובה על נייר מחוק- ניסוי
מפגש
מסכת אבות פ"ד מ"כ
התבוננות
היכרות עם דמותו של אלישע וסיפור המפגש בינו לבין רבי מאיר
הפנמה
דברי הרב סולוביצ'יק
אסיף
סיכום הלימוד
שינויים
תשובה
מערך שיעור
יוסף משיתא ויקום איש צרורות
הכוח לשנות
איך מתקנים מהמקום הנמוך ביותר ? עיון באגדה על יוסף משיתא ויקום איש צרורות.
ציר השעור
לב השיעור
האם כל אחד יכול לשוב בתשובה?
פתיחה
פתיחת המדרש- בגד ובגידה
מפגש
קבוצות- דפי לימוד
התבוננות
סיכום הלימוד + הרב קוק
הפנמה
שאלה או סרטון
עם ישראל
שינויים
תשובה
מערך שיעור
תחילתו של רבי עקיבא
הכוח לשנות
על המהפך בחייו של ר' עקיבא, ועל מה שהוא יכול ללמד אותנו - עיון באגדה.
ציר השעור
לב השיעור
כיצד צמח ר' עקיבא?
פתיחה
אבנים
מפגש
קריאת הסיפור
התבוננות
נושאים שונים לדיון והעמקה
הפנמה
השינויים שבי
אסיף
אבנים שחקו מים - סיכום
לימוד תורה
תשובה
מערך שיעור
רבי תנחומא והגשמים
הכוח לשנות
כיצד אנו מתמודדים עם מצבים של חוסר אונים? ומה אפשר לעשות כשלא יורד גשם ? התבוננות במדרש על רבי תנחומא
ציר השעור
לב השיעור
מה עושים כאשר אין גשם?
פתיחה
התמודדות מול חוסר אונים
מפגש
קריאת הסיפור
התבוננות
לימוד בחברותות
הפנמה
יצירת כרזות
אסיף
החוצה ופנימה - איסוף
אדם בחברה
גשם
ערבות הדדית
צדקה
תשובה
מערך שיעור
הכוח לשנות – עבודת סיכום
הכוח לשנות
עבודת סיכום ושיקוף של הפרק הראשון ביחידה
מערך שיעור
תחילתו של רבי אליעזר בן הורקנוס
הכוח לשנות
עיון בסיפור על תחילת לימודו של ר' אליעזר בן הורקנוס. ניתן ללמוד ברצף עם השיעור "תחילתו של ר' עקיבא"
ציר השעור
לב השיעור
מיהו רבי אליעזר בן הורקנוס?
פתיחה
חברותא וחרישה - אסוציאציות
מפגש
קריאת הסיפור
התבוננות
ניתוח מעמיק של הסיפור
הפנמה
החרישה בחיינו
אסיף
אין מאוחר בתורה
חז"ל
שינויים
תשובה
מערך שיעור
הכוח לשנות -מדריך למורה
הכוח לשנות
מדריך למורה ובו הסברים למקורות השונים בפרק "הכוח לשנות" ביחידת אגדה וכן הצעות לנושאים לדיון בכיתה ולהרחבות.
טוען...
לא מצאנו תוצאות לחיפוש שלכם,
מוזמנים להמשיך לטייל באתר אולי תמצאו הפתעות
לא מצאנו עוד תוצאות לחיפוש שלכם,
מוזמנים להמשיך לטייל באתר אולי תמצאו הפתעות
התחברות
הרשמה
תזכור אותי
שכחת סיסמא
כניסה
הרשמה
שכחת סיסמא ? נא לרשום את השם משתמש או אימייל. תקבלו קישור לייצר סיסמא חדשה דרך המייל שלכם
קישור איפוס אימייל
ברוכים הבאים לאתר החדש של לב לדעת!